مقالات آرشیو خبر ها
استفانو استورارو یک استعداد نوظهور برای حال و آینده ی یوونتوس

استفانو استورارو یک استعداد نوظهور برای حال و آینده ی یوونتوس

برد یوونتوس در مقابل پالرمو به این تیم کمک کرد تا روند صعود به سمت رتبه های بالای جدول را ادامه دهد و بیانکونری در سه بازی متوالی خود بدون دریافت حتی یک گل روزهای خوبی را سپری کند.

در روزهای اخیر ماریو ماندژوکیچ و پائولو دیبالا به خاطر عملکرد خوب خود مورد تحسین قرار گرفته اند، اما در این بین نام بازیکن جوانی به نام استفانو استورارو نیز خودنمایی می کند.

استوراروی 22 ساله در در نبود مصدومین تیم هرنانس و سامی خدیرا تمام دقایق سه بازی اخیر تیم در میدان حضور داشت. بازیکن سابق تیم جنوا با نمایش بلوغ در بازی خود که نسبت به سنی که دارد بیش تر به چشم می خورد مکس آلگری و هواداران یووه را ناامید نکرد و به خوبی جای بازیکنان غایب را پر کرد تا هواداران از انسجام و تعادل در خط میانی تیم اطمینان حاصل کنند.

او ممکن است در بازی با پالرمو گل دوم تیم را به ثمر رسانده باشد، اما نکته ی جالب توجه این است که آمار او در بازی با روسانرو به مراتب ضعیف تر از بازی های دیگر او در این فصل بود! در حقیقت، بر اساس آمار ارائه شده در وب سایت WhoScored تنها سه مرتبه توپ ربایی انجام داد و در 43 پاسی که برای هم تیمی هایش ارسال کرد 74/4 درصد آن ها با موفقیت به مقصد رسید.

همچنین، او یک تکل موفق بر روی حریفان انجام داد و یک بار قطع توپ حریف را انجام داد که در مقایسه با آمار او در منچسترسیتی در ورزشگاه یوونتوس عملکرد ضعیف تری به شمار می رود! در بازی لیگ قهرمانان با سیتی که ستاره های زیادی در آن حضور داشتند، آمار Whoscored نشان می دهد که استورارو با شش تکل موفق بالاتر از همه ی بازیکنان قرار گرفته است. همچنین، او در ضربه ای که موراتا به دروازه ی سیتی روانه کرد خوش شانس نبود و نتوانست برای تیمش گلزنی کند.

علاوه بر این، او در این بازی آمار 27 پاس موفق از 36 پاسی که برای هم تیمی هایش ارسال کرده است به دست آورد (74.4 درصد) و 6 مرتبه توپ را از حریفان تصاحب کرده و یک بار از گل شدن توپ حریف جلوگیری کرد. در تمام نبردهای هوایی نیز موفق بود و تنها دو خطا در بازی مرتکب شد.

خلق این چنین آماری در رقابت هایی در مقیاس اروپایی نباید برای استوراروی جوان یک شگفتی تلقی شود، چرا که او در مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان در فصل گذشته نیز آماری خیره کننده به جا گذاشت. روشن است که او اعتماد کامل آلگری را به دست آورده است که او را در چنین بازی حساسی به میدان می فرستد.

نمایش نخست استورارو در این فصل با حضور 90 دقیقه ای او در بازی سوپرکاپ ایتالیا مقابل لاتزیو همراه بود که با پاس گلی که برای ماریو ماندژوکیچ فراهم کرد پاداش اعتماد سرمربی را داد. او در 11 بازی این فصل حضور داشته و در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده است.

بر اساس آمار WhoSocred در بازی هایی که استورارو به میدان رفته است آمارمیانگین 2/7 تکل و 0/9 قطع توپ حریفان در هر بازی را به ثبت رسانده است و این آمار باعث شده است تا آلگری تلاش های او را تحسین کند و به او در بازی های مهم اعتماد کند.

آلگری پس از سوت پایان بازی با پالرمو به خبرنگاران در مورد استورارو این چنین گفت:

" استفانو در میانه ی میدان تغییر زیادی کرده است. او با تلاش و قدرت زیاد در زمین بازی می کند و همزمان توانایی های تکنیکی او افزایش پیدا کرده است."

عملکرد عالی استورارو در بازی اخیر توجهات را به سمت خود جلب کرده است. او پس از بازی در مصاحبه با خبرنگاران که در وب سایت یوونتوس منتشر شد گفت:

" برنده شدن قطعاً اعتماد به نفس را افزایش می دهد و تا زمانی که ما این نتایج را کسب کنیم در عملکرد خود پیشرفت را خواهیم دید."

" ما با این برد دو پله در جدول صعود کرده ایم، با این حال هنوز نیاز داریم که به صدر جدول نزدیک تر شویم و تا هدف تیم محقق شود."

" از لحاظ جسمانی در فرم خوبی قرار داریم و فشرده تر بازی می کنیم. در حال پیشرفت و بهبود در بسیاری از جنبه های بازیمان هستیم، اما هنوز مواردی وجود دارد که باید در آن ها بیش تر تلاش کنیم."

با بازی های خوبی که استورارو در حال حاضر به نمایش می گذرد و با حمایت بازیکنانی نظیر سامی خدیرا و کلودیو مارکیزیو او می تواند با ادامه روند خوب خود، در ادامه به بازیکن مهمی برای یوونتوس تبدیل شود.

استورارو در هفته ی گذشته در مصاحبه با کانال تلویزیونی یوونتوس گفته بود: " تمام بازیکنان در یوونتوس قهرمانان حال و آینده هستند." که این جمله به خوبی در مورد وضعیت فعلی استوراروی جوان صدق می کند. هافبک جوان بانوی پیر یک استعداد نوظهور هم برای حال و هم برای آینده ی یوونتوس و تیم ملی ایتالیا است و می تواند در تیم خود به موفقیت های زیادی برسد.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: